Hulp op afstand

Naast onze reguliere hulp in de winkel en thuisservice biedt PC-Depot ook ondersteuning bij uw computerproblemen op afstand.
Met deze telefonische dienst lossen wij de meest voorkomende computerproblemen snel voor u op.

Hoe gaat het in zijn werk?

Met behulp van de Splashtop SOS module kunnen wij tijdelijk op uw apparaat meekijken en deze op afstand bedienen. Wij zien dan exact hetzelfde als wat u op uw beeldscherm ziet. U kunt tijdens dit proces op uw eigen beeldscherm blijven meekijken.

  1. Telefonisch contact
  2. Om te beginnen kunt u met ons telefonisch contact opnemen via 020 497 0069. Wij zullen op dat moment bekijken of er de mogelijkheid is om meteen een verbinding met u tot stand te brengen. Wanneer dit niet mogelijk blijkt te zijn zullen wij een afspraak proberen in te plannen op een later tijdstip.

  3. PC-Depot Hulp starten
  4. Om te kunnen verbinden is het programma Splashtop SOS nodig. Als uw systeem door ons geïnstalleerd is staat er waarschijnlijk al een snelkoppeling met de naam "PC-Depot Hulp" op uw bureaublad zo niet kan het programma hier gedownload worden. Hierna kan het programma door dubbel te klikken geopend worden. Doe dit enkel op verzoek van een PC-Depot medewerker. Verleen niet zomaar toegang tot uw PC aan iemand die u niet kent of vertrouwt!

  5. Openstaande sessie
  6. Een goed tot stand gekomen actieve sessie valt te herkennen aan de tijdelijk op zwart ingestelde achtergrond en het venster dat zichtbaar is midden bovenaan in het scherm.

  7. Sessie beëindigen
  8. Nadat we het probleem hebben opgelost zullen wij altijd voor u de sessie beëindigen. Het eerste openingsscherm komt weer terug en u ziet dan de melding staan "Ready for connection" U hoeft dan alleen nog maar op 'het kruisje' te klikken om Splashtop SOS te sluiten.

Is het veilig om te gebruiken?

Om toegang te krijgen tot uw systeem maken mij gebruik van de SOS module van Splashtop, één van de marktleiders op het gebied van beheer en ondersteuning op afstand. Deze module is uitgerust met een aantal belangrijke maatregelen om uw veiligheid en privacy te kunnen waarborgen:

  • Toegangsbeveiliging: Splashtop werkt met willekeurig geproduceerde sessienummers die ervoor zorgen dat u enkel en alleen wordt verbonden met diegene waaraan u toestemming heeft gegeven. Alle sessies via de speciale app krijgen geavanceerde bescherming. Dit gebeurt via transport layer security, waaronder TLS 1.2.
  • Versleuteling: Elke verbinding wordt versleuteld met een algoritme dat voldoet aan de huidige standaarden voor beveiliging, namelijk het 256-bits AES algoritme. U kunt er zeker van zijn dat niemand anders de informatie en bestanden die u tijdens een remote sessie opent kan bespioneren.
  • Bevoegdheid: Sessies kunnen, door één eenvoudige muisklik, door beide deelnemers op elk gewenst ogenblik worden verbroken. Bovendien blijft u altijd de volledige controle houden over uw eigen systeem.
  • Twee-factor authenticatie: Het Splashtop platform vereist dat medewerkers van PC-Depot bevestigen wie zij zijn voordat zij kunnen inloggen. Dit zorgt ervoor dat altijd de juiste persoon verbinding maakt met de remote desktop.
  • Apparaatverificatie: Apparaten waar vanaf door PC-Depot ondersteuning wordt geboden, moeten geregistreerd staan om een sessie te kunnen starten. Als een ander apparaat verbinding probeert te maken, moet het apparaat eerst door PC-Depot worden geverifieerd.

Zijn mijn gegevens veilig?

Bij het (her)installeren van PC’s en laptops, alsmede het verrichten van reparatie- en/of andere werkzaamheden zoals hulp op afstand, kan PC-Depot toegang verkrijgen tot uw computerbestanden en persoonlijke gegevens. Alle informatie en persoonlijke gegevens op uw apparatuur worden door ons daarom met veel zorg en discretie behandeld. Wij zullen die gegevens, voor zover noodzakelijk, enkel gebruiken in het kader van de uitvoering van de overeengekomen werkzaamheden. Dat betekent dat bestanden die op uw apparatuur opgeslagen staan niet zullen worden geopend tenzij u daarvoor toestemming heeft gegeven.